Év végi összegzés - 2020

2020 húsz borzasztó gyorsan elrepült. Ugyanakkor legalább négy évnek érződött. Életem legesleghosszabb négy éve volt ez az év. Rengeteg mind...

2020 húsz borzasztó gyorsan elrepült. Ugyanakkor legalább négy évnek érződött. Életem legesleghosszabb négy éve volt ez az év. Rengeteg minden történt a nagyvilágban, kezdve az erdőtüzekkel, a Black Lives Matter mozgalmon és a tüntetéseken át egészen a globális, világszintű COVID-19 vírus okozta pandémiáig, mely március 16.-a óta több karantént vont maga után. Csak hogy egy pár eseményt említsek. 

Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen szociális munkásként egy olyan hatalmas szervezetnél, mint a CARITAS, a munkám biztonságban volt a karanténok ideje alatt is (jelenleg a 3. teljes szintű lezárásnál tartunk). Azonban történt egy s más a privát életemben is, amelyekről szeretnék beszámolni, mielőtt belefogok az éves összegzésbe. Kiköltöztem. Május 30-án hivatalosan is beköltöztem a saját apartmanomba, melyen Lettivel osztozom. Felnőttem -legalábbis tegyünk úgy-. Édesanyámmal megszakadt a kapcsolatunk, június 27-én láttuk egymást utoljára és beszéltünk utoljára egymással. Nem részletezem túl bőven, de olyan szinten bántott meg a szavaival, amibe beleremegett a világom, mert a szavaira mindenkitől számítottam volna, csak tőle nem. Így hát duplán felnőttem. Kiköltöztem, és elvesztettem az anyámat. Azt hiszem, erre mondják, hogy "C'est la vie". 

 Ez az ötödik év, hogy év végi összegzést írok, így azt hiszem, megtartom ezt a szokásom, bár úgy érzem, a 2021 felé intézett elvárásaim igen alacsonyak lesznek. Idén is visszaolvastam a korábbi bejegyzéseket, és igen nagy döbbenettel olvastam, hogy a 4 évből háromban célom volt megszerezni a jogosítványt, amely még mindig nem teljesült. 

 Amikre büszke vagyok -dolgok, amiket kipipálhatok a 2020-ra kitűzött céljaim listájáról-:

  • KIKÖLTÖZTEM!!!!  (2020. 05. 30.)
  • Teljesítettem a pszichológia szigorlatot, méghozzá ötössel
  • Olvastam -ugyan nem számoltam, de nagyjából a kitűzött 50 könyv körül állhat az érték-
  • Továbbfejlesztettem az Amerikai Jelnyelv tudásom, aktívan gyakoroltam
  • Belevágtam egy új nyelv tanulásába (spanyol), és kitartottam mellette
  • Odafigyeltem az egészséges életmódra (IF)
  • Megírtam és leadtam a szakdolgozatot (!!!!)
  • Rendszeresen írtam naplót
  • Segítséggel találtam pszichológust, akivel gyorsan megtaláltuk a közös hangot, és akivel aktívan dolgozunk azon, hogy rendbejöjjek.
  •  Gitározni kezdtem és napi szinten gyakorlok, hogy fejlődést érjek el
  • Új hobbimként elkezdtem hímezni
  • 31x néztem meg a Julie and the Phantoms nevű sorozatot
  • Amikor időm és energiám engedte, táncoltam
  • Az idei év minden csatájában a helyén volt a szívem, jó oldalon álltam
  • Belefogtam egy saját kisvállalkozás kiépítésébe
  • Elmélyítettem a kapcsolatom édesapámmal, hetente több alkalommal találkozunk
  • A TikTok videóimmal mosolyt csalok az emberek arcára
  • Büszke vagyok rá, hogy megálltam a helyem egy lehetetlen évben. Büszke vagyok rá, hogy nem roppantam össze teljesen, és hogy képes voltam felállni. Hogy képes vagyok felállni.

2020-ban először:

  • Éltem karanténban
  • Tapasztaltam meg milyen, amikor az egész világ leáll
  • Éltem át egy világszintű pandémiát
  • Rúgtak ki -takarítás, a saját anyám-
  • Kellett átélnem, milyen érzés nap mint nap az anyagiak miatt aggódni
  • Költöztem saját lakásba
  • Kerestem magamnak pszichológust
  • Ismertem be, hogy nem vagyok rendben
  • Írtam szakdolgozatot
  • Tanultam online oktatásban 
  • Fogtam bele saját kisvállalkozás építésébe (adtam el saját készítésű terméket)
  • Csináltam TikTokot, amelyet aktívan használok

Amikre nem vagyok büszke:

  •  Nem álltam ki magamért. Gyakorlatilag egyszer sem. (Ez azért nem igaz. Mert az idei év legnehezebb pillanatában nem húzódtam vissza. Anyám szemébe néztem, míg mindennek elhordott, majd nem néztem vissza, nem kértem bocsánatot a semmiért.)

2021-ben szeretnék/m:

  • Mentálisan stabilabbá válni, aktívan dolgozni önmagamon és a traumáim feldolgozásán
  • Folytatni az IF-et
  • Fenntartani az olvasási szokásaimat
  • Nem feladni a spanyol nyelvés az ASL tanulását
  • Nem feladni a gitártanulást és a hímzést
  • Népszerűsíteni a kisvállalkozásom, esetleg állandó, második bevételt teremteni belőle
  • Eljutni egy koncertre
  • Utazni -BÁRHOVÁ!-
  • Megszerezni a diplomámat, államvizsgázni
  • Megszerezni a jogosítványt
  • Kiállni magamért, nem belekényszeríteni magam olyan helyzetekbe, amelyek kényelmetlenül érintenek, megtanulni magabiztosan nemet mondani, akkor is, ha ez stresszt okoz
  • Találkozni Claire-rel, Lexie-vel, Uli-val, Angel-lel, Amival és Bekával
  •  FINANCIÁLIS STABILITÁS! (Havi szinten félretett összeg)
  • Kimozdulni -legyen szó úszásról, színházról, táncról, kávéról/koktélról valahol)
  • Bővíteni a főzőtudományom
  • Több időt szánni a barátaimra, aktívan időt fordítani rájuk
  • TÚLÉLNI 
  • (Óceánjáró hajón dolgozni?)
  • Környezettudatosabb életmódot élni
  • Időt fordítani a családomra, mélyebben megismerni őket, szeretetet nyújtani feléjük
  • Folytatni a naplóírást és a munkát a pszichológussal
  • Rutinokat kialakítani (reggeli és esti rutin)

Az év szava:

Kitartás


Szerettem volna több célt kitűzni a következő évre, azonban a tavalyi hibáimból tanulva, látva, milyen lett végül 2020, eléggé tartok a dologtól. "021-ben szeretnék túlélni és szeretnék igazán önmagammal foglalkozni, aktívan dolgozni az önbizalomhiányomon és az önmagam felé irányuló szeretetet növelni. Így, hogy édesanyám már nincs képben, szeretném elhanyagolni a szégyenérzetet, amit a testem miatt érzek. 

 

Kedves Zsófi 2021,

Egy borzasztóan kemény év áll mögötted, rengeteg mindenen mentél át, amelyek közül egyikre sem voltál felkészülve. Mégis, nézz magadra. Megcsináltad. Sok mindent elértél és véghez vittél annak ellenére, hogy minden ellened dolgozott. Hű maradtál önmagadhoz. Tudom, sokszor nem úgy tűnik, de bizony fejlődtél és haladtál. Az apró lépések nem tűnnek úgy fel, de igyekezz a nagyobb képre koncentrálni. Ha visszanézel 2020 januárjára, mennyi változást látsz? Mennyi mindent értél el? Hány területen teljesítettél? Fejlődtél? MÉG SZÉP! Figyelj, az évre visszapillantva már az is egy elképesztő siker, hogy túlélted, relatíve ép elmével. 

Légy önmagad az elkövetkező évben, ne add fel az elveidet, de légy rugalmas. Állj ki önmagadért, mert a legjobbat érdemled. 

Szeret és ölel,

Zsófi, 2020.


You Might Also Like

0 megjegyzés

Flickr Images